Amortyzatory do osi
( ilość produktów: 26 )w Części i akcesoria do przyczepAmortyzatory osi przyczep samochodowych to akcesoria, które tłumią drgania przyczepy na nierównej nawierzchni. Dzięki zastosowaniu amortyzatora osi zapewniamy sobie płynną jazdę, brak podskakiwania przyczepy samochodowej oraz bardzo dobry kontakt kół przyczepy z podłożem. Najbardziej znane ośmiokątne amortyzatory AL-KO są specjalnie przystosowane do określonych przedziałów ciężarów dzięki czemu optymalnie poprawiają charakterystykę jazdy przyczepy samochodowej.


Amortyzator KNOTT do osi przyczepy 750-1800kg do osi pojedynczej i tandem
- Długość:
- Zasięg :
- Średnica otworów montażowych:







Amortyzatory KNOTT do osi przyczepy 750-1800kg do osi pojedynczej i tandem
- Długość:
- Zasięg :
- Średnica otworów montażowych:








Amortyzatory do osi przyczepy – co dają?
Amortyzatory do osi przyczepy są sposobem na jeszcze skuteczniejsze tłumienie drgań spowodowanych jazdą po nierównej nawierzchni. Wykorzystanie amortyzatora zapewnia lepszy kontakt koła z podłożem, zmniejsza efekt podskakiwania przyczepy i zapewnia płynniejszą, komfortową jazdę.
Jaki amortyzator do przyczepy wybrać?
Wybierając amortyzator osi przyczepy najlepiej postawić na sprawdzonych producentów. Najbardziej znane i cenione przez kierowców są amortyzatory AL-KO, szczególnie w ośmiokątnej wersji Octagon. Bardzo wysoką jakość zapewniają również oryginalne amortyzatory do osi KNOTT. Szukając tańszych zamienników, warto rozważyć amortyzatory Pivexin lub Global-Trade, zapewniające korzystną relację ceny do jakości.
Amortyzatory do osi – na co zwrócić uwagę?
Przed zakupem warto sprawdzić dopuszczalne obciążenie amortyzatorów dla osi pojedynczej (od 900 kg do 4000kg) i osi tandem (od 1600 kg do 7500kg) oraz dostosować wybór do swoich potrzeb. Warto zweryfikować też sposób montażu amortyzatorów i ich kompatybilność z naszą osią.
Amortyzatory a linki hamulcowe
W zależności od długości i stopnia miękkości amortyzatora, zmienia się zakres pracy zawieszenia przyczepy. Jeśli linki hamulcowe nie są odpowiednio dobrane, może prowadzić to do ich nieprawidłowej pracy. Większy zakres pracy zawieszenia musi wiązać się z dłuższymi linkami hamulcowymi. Przy każdej wymianie amortyzatorów warto sprawdzić regulację hamulców i naciąg linek.
W niektórych przyczepach amortyzatory i linki hamulcowe mają wspólne mocowanie. Warto pamiętać, by tego typu amortyzator wymienić na taki, który również będzie odpowiedni do wspólnego montażu z linką hamulcową. Próby przerobienia uchwytu lub zmiany prowadzenia linki mogą być niezgodne z homologacją przyczepy lub doprowadzić do niewłaściwego działania hamulców.