Przyczepy samochodowe
Wybór odpowiedniej przyczepy samochodowej to nie tylko kwestia dopasowania jej do swoich potrzeb oraz przewożonego ładunku, ale przede wszystkim przestrzegania przepisów dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) oraz ładowności. Nieprawidłowe dobranie tych parametrów może skutkować mandatem, uszkodzeniem pojazdu lub nawet zagrożeniem na drodze. W tym artykule wyjaśniamy, czym jest DMC, jak obliczyć ładowność przyczepy i podajemy praktyczne przykłady obliczeń zarówno dla przyczep lekkich, jak i ciężkich.
Zaczep kulowy to istotna część budowy przyczepki. Odpowiada za poprawne i bezpieczne sprzęganie z pojazdem holującym i przenoszenie ciężaru przyczepy na kulę haka holowniczego. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze zaczepu do swojej przyczepy.
Podpory do przyczepy to elementy montowane na jej przodzie, po bokach lub z tyłu i z przodu. Lokalizacja zależy od rozmiarów i przeznaczenia przyczepy. Poprawnie zamontowane do przyczepy podpory stabilizują przyczepę i jej ładunek podczas załadunku, rozładunku lub postoju. Myślisz nad samodzielnym zrobieniem podpory i zastanawiasz się czy warto? Przyjrzyjmy się sprawie od wewnątrz.
Przyczepy podłodziowe to specjalny typ, najczęściej przyczep hamowanych, który dostosowany jest do transportu łodzi oraz skuterów wodnych. Tego typu przyczepy wyposażone są w ruchome elementy, które ułatwiają załadunek oraz zabezpieczanie łodzi. Zanim podejmiesz decyzję o wyborze przyczepy podłodziowej, dowiedz się więcej o rodzajach sprzętu, przeznaczeniu i dzielących je różnicach. Większość tego rodzaju przyczepek zapewnia ochronę przed korozją, elastyczność i trwałość.